Beställnings- och leveransvillkor

LEVERANSVILLKOR


Allmän

Lankone, anställningsnummer: 3352188-1, adress: Länsipuolentie 40 C 95770 Lankojärvi, lankone@saunalahti.fi, tel 010-5799780; säljer produkter till företag och privatpersoner i myndig ålder inom EU-området. Dessa leveransvillkor gäller för beställning av produkter i vår webbutik och liknande leveranser.

Våra leveransvillkor gäller från 17 mars 2023. Vi kan ändra leveransvillkoren ensidigt då och då, så vänligen bekanta dig med våra leveransvillkor i förväg varje gång du beställer produkter från vår webbutik.


Produkter och produktpriser

Egenskaper och priser för nätbutikens produkter presenteras i samband med produktpresentationen av varje produkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader, så kontrollera priser från varukorgen innan du accepterar beställningen. Priserna på produkterna inkluderar mervärdesskatt, vilket framgår av varukorgen och i orderbekräftelsen.


Fraktkostnader

De fraktkostnader som kan debiteras för beställningen beror på själva produkten (t.ex. vikt, förpackning) och vald leveransmetod, och de läggs automatiskt till det totala beloppet för beställningen. Du kan se fraktkostnaderna för din beställning (om fraktkostnader debiteras) i din varukorg innan du accepterar beställningen.


Beställning och kontrakt

Du kan beställa produkter på hemsidan till vår webbutik genom att flytta dem till kundvagnen och bekräfta beställningen och betala för innehållet i kundvagnen i betaltjänsten. När du beställer från vår webbutik måste du bekanta dig med och godkänna våra vid var tid gällande leveransvillkor. Du förstår att din beställning, som du har accepterat och bekräftat av oss, är, förutom vad som nämns senare om ångerrätt, bindande och skapar ett avtal mellan oss med dessa leveransvillkor.


Betalning och betalningsmetoder

Du kan betala för din beställning med de betalningsmetoder som beskrivs i webbutiken och kan väljas i varukorgen.


Order- och betalningsbekräftelse

Efter en lyckad beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-post, så du anger din e-postadress när du gör beställningen. Betalningssättet som används bekräftas även i orderbekräftelsen.

Om vi ​​av någon oväntad anledning inte kan bekräfta din beställning kommer vi att meddela dig via e-post så snart som möjligt.


Leverans metod

Vi kommer att leverera din beställning med en av de tillgängliga leveransmetoderna som nämns på vår webbplats, som du väljer när du gör din beställning.


Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till EU-regionen är 4-9 dagar beroende på beställning och leveranssätt.

Ångerrätt och returvillkor

Om du är konsument har du enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att ångra beställningen genom att meddela oss detta senast 14 dagar efter mottagandet av varan eller det sista varupartiet eller, om det är fråga om regelbunden leverans av varor, mottagandet av det första varupartiet.

Avbeställningsanmälan ska göras tydligt, till exempel med hjälp av vårt avbeställningsformulär, vår e-post nedan eller med den skriftliga anmälan du skickar med de returnerade varorna.

Ångerrätten gäller endast och därför måste produkterna som ska returneras vara i originalförpackning, oanvända och väl förpackade för returfrakt.

Om transaktionen avbryts ska varorna returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att avbeställningen gjorts till vår returadress som anges nedan. Vid behov ska återsändaren bevisa att varan har returnerats inom tidsfristen, till exempel med ett returkvitto. Återlämnaren ska betala kostnaderna för returen. Dessa kostnader kommer inte att ersättas till återvändaren.

När du returnerar den levererade beställningen, inkludera ditt namn och kontaktuppgifter samt ditt kontonummer för återbetalningen.

Följaktligen kommer vi att returnera pengarna du betalat för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentskyddslagen.

Vår returadress:

Lankone, Länsipuolentie 40 c 95770 Lankojärvi

Lankone ansvarar för alla beställningar, försäljningar, returer och reklamationer som görs via denna webbutik.

Överföringskontroll, fel- och problemsituationer

Kontrollera leveransen så fort du får den. Om produkten har tappats bort eller skadats under transporten eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning eller är felaktig, vänligen meddela vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 14 dagar, så kommer vi överens om hur vi ska få felet rättat . I konsumentbutiken följer vi konsumentskyddslagens obligatoriska felansvarsbestämmelser gällande fel.


Kundservice

Vår personal hjälper dig med frågor relaterade till din beställning. Kontakta oss, antingen via e-post eller telefon:

kundservice@luonterra.fi

010-5799780

öppet på vardagar kl 10-15


Oenighet

Vi försöker lösa eventuella meningsskiljaktigheter gällande din beställning i första hand genom överenskommelse, så vänligen kontakta vår kundtjänst först för att lösa ärendet.

Om oenigheten om köpeavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten hänskjuta ärendet till Konsumenttvistenämnden ( www.kuluttajariita.fi ) för avgörande. Innan ärendet tas upp till konsumenttvistenämnden ska konsumenten kontakta magistraternas konsumentrådgivning ( www.kuluttajaneuvonta.fi ).